DROOMREIS.reismee.nl

natuur park Terelj Mongolié

Terelj Nationaal Park .

Het Gorkhi-Terelj Nationaal Park is een nationaal park in Mongolië. Terelj ligt ongeveer 70 km ten noordwesten van de hoofdstad, Ulaanbaatar, op ongeveer 1600 meter hoogte. De kern van het park is een vallei, bestaande uit geërodeerde rotsen, met pijnbomen begroeide hellingen en bergstroompjes door de steppe.

Een deel van het nationale park is sinds 1964 ingericht voor toeristen, met ger tentenkampen voor toeristen, en huurpaarden en -kamelen. tiaratours.nl heeft hier een eigen camp Het grootste deel van het park is echter moeilijk te bereiken en naar het noordwesten toe loopt het over in de Khan Khentii Strictly Protected Area. Een vrijwel onbewoond natuurgebied van meer dan 1,2 miljoen hectare. Oftewel iets groter dan ons nationaal park de Biesbosch dat is ongeveer 30.000 hectare groot. In het park komen onder andere de bruine beer, die hoop ik niet tegen te komen hij zal nog maar niet hebben gegeten zeg Puffff.

Undecided
de lynx, de wezel en meer dan 250 soorten vogels . Waaronder veel hele grote roofvogels. Wat lijkt me dat prachtig die echt in het wild te zien rondvliegen Er is ook een dinosauriërpark in Terelj waar fossielen worden tentoongesteld.

In het Terelj Nationaal Park zijn vele grotten en rotsformaties, waaronder de beroemde Turtle Rock (Mongools: Melkhi Khad) in de vorm van een schildpad. De rivier de Tuul stroomt door het park, daarnaast zijn er ook het Khagiin Khar gletsjermeer en verschillende warmwaterbronnen.

Mongolië heeft een heel divers en onderscheidend flora en fauna, die een mengsel zijn van soorten in de noordelijke taiga van Siberië, de steppe, en de woestijnen van Centraal-Azië. . Velen van hen zijn uniek in Mongolië en grotendeels onbekend bij de rest van de wereld.

. Bloeiende planten: de grootste families bloeiende planten in Mongolië. . Er zijn gedeponeerd 3000 soorten bloeiende planten . 975 soorten zijn geregistreerd als geneesmiddel planten die gebruikt worden in de folk en de traditionele geneeskunde , waaronder 200 soorten die gebruikt worden in de moderne geneeskunde

De gastvrijheid van de Mongolen is geweldig! Hebben ze mij verteld ze nodigen je uit en je krijgt zelfgemaakte yoghurt, koekjes en paardenmelk, genaamd Daraig

Laughing
en wodka, met wodka zal ik maar opasse ,als ik nog moet paardrijden ,anders ga ik er achterste voren op zitten . Het gaat al opschieten nog 26 dagen ,en dan gaat Jantje de lucht in richting St. Petersburg .Dit was wat over het natuur park waar ik 5 dagen verblijf ,en vandaar naar Ulaanbataar omeen dag laterdoor te reizen naar China .Kijk ook is naar de foto's <>foto's aan klikke <> dan op jan klikke

Vrgr jan

bron o a Wikipedia.

Reacties

Reacties

thera

hallo jan
ja t is bijna zover
maar ik wil je een raad meegeven
neem je geweer mee kan je ze gelijk neerschieten die lynx we moeten er toch niet aan denkendat je opgegeten wordt he
maar wat een prachtig gebied zeg
vele groetjes thera

piet stols

voor mij mogen die linksen wel in Nederland komen. Na die verrechtsing die we de laatste jaren meegemaakt hebben in Nederland, zeg ik alles wat links is is welkom. Nederland is nog niet vol, voor linksen is er altijd plaats.

lucia

nou jan neem maar een paar potten honing mee dan ben je zo vriendjes met de beer kan je gezellig een broodje met hem smeren en eten grinnik

piet stols

Nou Jan, voor die bruine beren hoef je niet bang te zijn.
Toevallig weet ik iets van bruine beren. Als jij daar bent is het toevallig net de trektijd van de bruine beer. Ze zijn dan op weg naar hun overwinteringsgebieden en hebben dan geen tijd voor jou. Zo dat is weer een hele geruststelling voor jou en je familie denk ik.
Toch zou het fantastisch zijn als je er een tegenkwam, want dan heb je weer een mooi verhaal als je thuiskomt. Maar als je deze reis gemaakt hebt zal je aan (mooie) verhalen geen gebrek hebben denk ik.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!