DROOMREIS.reismee.nl

dagje Moskou

Hallo allemaal

Toch nog gelukt om op internet te komen koste wat moeite maar alleee

idd Peerke was een uur later .Om 23.55 zetten de trein zich in beweging .Was echt een mooi gezicht bij elk coupe stond een keurige mevrouw//// juffrouw mooi in het uniform strak in de houding ik denk wel 25 stuks . En de muziek klonk luid .Tiara agente Marina Tchistiachakova bracht ons keurig bij de goeie coupe en de jufrouw bekeek onze papieren we mochte de coupe in ,die we deelde met 2 dames uit rusland die waarschijnlijk op het doven instituut werken kwam geen woord uit . Jan ook een tiara tour reiziger sliep onder en ik boven is nog een hele klim, na nog wat gezellig samen te hebben geklets gingen we slapen ,en inderdaad het ritme van de trein brengt je snel in slaap . Maar dan of er een of anderre waak hond lag te gromme begon die Jan toch te snurken niet normaal meer ,voor zo'n geluid moet je echt een vergunning hebben voor geluids overlast .Heb hem 2 x op zijn snoet getimmerd met het kusse van boven af dat hielp een poosje ,en hij ging ook verlegge heeft nog al een paar kilo te verplaatse .Hij gaat verder met de Peking expres Dinsdag avond pffff .Om 7 uur was het ontbijten kan ik kort over zijn het smaakte

Laughing
En zo kwamen we om 8.00 uur plaatselijk tijd in Moskou aan daar stond dmitry Sazhin ons keurig op te wachte. Met zijn Mercedes vito bracht hij ons naar het hotel en schekte ons in Jan //wouteren zijn vriendin en ik .Die wouter en vriedin komen uit Nyverdal ..Jan en ik spraken om 10 uur af wat rond te gaan kijken in Moskou .We gingen met de Metrorichting Centrum we zitten in een buiten wijk is een prachtig hotel een complex van wel 12 lostaande hotels , ik denk dat het vroeger een kazerne of zo is geweest . We zouden wat rond wandellen, nou dat wat werd van ongeveer 10.30 uur tot17.00uur uur terug bij het hotel .Ik was aardig afgebrand maar weer veel gezien en foto's van gemaak .Het rode plein ,met zijn machtig groot kremlin het hard van het bestuur van Rusland .Toch prachtig daar rond te lopen je kent het van beelden op tv bij militaire parade enzo. En rondom dat rode plein staan nog wat prachtige gebouwen en kerken .Die hoop ik morgen beter te kunnen bezichtigen dan krijgen we een rond leiding van 9 uur tot 19.00 ,als ik het goed begreep gaan we via de metro ,wat wij tot nu toe hebben gezien zijn niet die mooie metro stations die je op foto's ziet maar komt vast goed morgen Dus maar op tijd onder de wol om morgen weer fit aan de start te verschijnen .

ps het was prachtig weer niet te warm niet te koud .mooi korte rokjes en hoge hakken weer die zie je heel veel lopen is erg in de mode hier ,mij hoor je niet klagen over de mode

Laughing

allemaal de groetjes

Hoop morgen avond verslag te kunnen doen van deexursie

Dikke kusssss en knuffel voor luske en mijn chatmaatje ,de rest, de heren een hand en de dames een kusje

jan uit Moskou

Houdoeeeeeeeeeeeeeee

Robin

Jahoee, opa heeft een naamgenoot XD.
Klinkt allemaal super :D
Kijk uit naar je volgende verslag :)

xx

lucia

jaja korte rokjes dat is wel wat he foei foei
maar ben toch weer blij met een goed bericht we wachten het volgende weer met spannig af kussssssss

thera

hallo jan
wat leuk voor je dat je iemand bij je hebt lekker kleppen samen en hou je oogjes maar goed open
kus thera .en een hele fijne dag morgen doeiiiiiiiiiiiiiiiiii

Maddie.

Omdat je gisteren tweifelde of je ook in Moskou zou kunnen computeren, was ik blij verrast toch weer een verhaal van je tegen te komen..
En wát een verhaal...Je hebt de dag goed verwoord! Man man, wat heb je lang gewandeld...ik heb echt bewondering voor je, hoor!! Maar als je zoveel mooie dingen te zien krijgt, tijdens je wandeling..dan vliegt de tijd ongemerkt, he?
Geniet maar van het mooie, daar! En als er weer foto's geplaatst kunnen worden, dan ga ik ze ook bewonderen, hoor!
Groetjes en liefs van Maddie.

pmarijnissen

hoi jan alles mooi en wel jantje maar wij hier in holland weten nog steeds niet wat jij zondag morgen in st peters burg hebt gezien
waren het meschien die mokkeltjes in korte rokjes
dan was het meschien toch een visioen van uit moskou
oja heb je nu al een pintje of wodka gedrogken het was toch lekker weer in moskou een lekker terasje
pikken met al die lekkere mokkeltjes om je heen is toch ook aardig om te zien of heb je daar geen terasjes net alshier of heb je alleen maar kerken en musea gezien. hier is alles goed. volg
mijn raad maa r eens op dan zie ook eens wat anders van deze wereld dan alleen maar kerken bezoek ook eens een goeie kroeg of heb je die daar ook al niet ?????maar trek er morgen maar weer lekker op uit
want voor je het weet zit al weer in,mongoliee
en daar zal je helemaal geen kroegen en terasjes en mooie mokkeltjes hebben. jantje ik kap er weer mee morgen weer een mooie dag toegewenst en houdoe

ro

ben druk bezig een ticket te regelen....
korte rokjes e.d. zie je hier niet... en dan al zeker niet zonder legging.....
Moskou her I come

lucia

nou jan je leest het je zoon komt eerdaags in rusland aan grinnik in zijn dromen dan
maar ik moet je even de groetjes doen van Sjaan die krijgt er nog steeds geen bericht op maar geniet wel van je verhalen moest ik doorgeven kussssssss

astrid

bedankt voor weer een leuk verhaal.
Zit iedere dag achter de pc alleen al om je verhaal te lezen.
Ik lig soms in een deuk.
Groetjes Astrid

theo

Klinkt allemaal geweldig Jan. Leg je ook gelijk wat contacten met socialistische medebroeders / kameraden zodat we misschien een uitwissleing kunnen regelen.
Veel plezier verder en tot je volgende bericht.

pieter stols

Wat een belevenissen allemaal Jan. Gelukkig dat het keurige mevrouwen waren in de trein. Stel je voor dat het 25 onfatsoenlijke vrouwen waren. Alleen jammer dat er geen gesprek mogelijk was met die dames in je coupe, had je mooi je russisch wat op kunnen halen en ze over Smerdiek kunnen vertellen