DROOMREIS.reismee.nl

Mongolié

Mongolië

Eindeloze steppe en de Cobi woestijn

Mongolië is een kolossaal land: ongeveer 3 x zo groot als Frankrijk . Land informatie

Oppervlakte: 1.564.116 km²
Inwoners: 2.951.786
Talen: Mongools 90%, Turks, Russisch wat een geluk dat ik mijn talen spreek .

Laughing

Hoofdstad: Ulaanbaatar
Tijdsverschil: +8 GMT
Valuta: MNT
Aangrenzende landen: China, Rusland

Flora & fauna In Mongolië is het verschil tussen de tamme en wilde dieren vaak onduidelijk. Wilde en tamme paarden en kamelen en kuddes gazellen lopen op de steppen door elkaar. In de bergen vind je wilde argali schapen met enorme hoorns en yaks samen met elanden, muskusherten en reeherten. Kuddes rendieren zijn ongetemd, ook al komen ze elke avond terug naar dezelfde tent voor een likje zout en kan er op ze gereden worden. Ik kan mij wel iets anders voor stellen om op te rijden .daar kruipen ze zelf maar op .Geef mij dan maar een paard .

Klimaat: Mongolië is een land van extremen. Er is een lage vochtigheidsgraad en de zonneschijn is zeer intens

Cool
.
Met meer dan 260 zonnige dagen in het jaar wordt Mongolië terecht het 'Land van de Blauwe Lucht' genoemd, terwijl lange subarctische winters normaal zijn.
Je kunt sneeuw verwachten in de Gobi Woestijn tot laat in april.

Ooit was Mongolië, het trotse rijk van Ghenghis Khan, het grootste rijk ter wereld. Tegenwoordig is het land ingesloten tussen twee grootmachten. Het machtige Rusland in het noorden en het evenzo imponerende China in het zuiden.

Deze reis brengtmij naar de steppen van Eurazië en de Gobiwoestijn. Het leven in de Gobi is er één van extremen. In de winterperiode kan de temperatuur dalen tot -40° C, terwijl de woestijn in de zomer geteisterd wordt door temperaturen van boven de 40° C.

Geen wonder dat het Mongolische landschap in de loop der eeuwen nauwelijks veranderd is. Evenals tijdens de regeerperiode van de machtige Khans galopperen ook nu nog de stoere ruiters op hun paarden door de woestijn en trekken de Mongoliërs als nomaden hun land door op zoek naar rivieren en goede gronden om hun vee te laten grazen. Kamelen, wilde paarden, antilopen en gieren bevolken de eindeloze vlaktes.

Het authentieke Mongolië ervaren wijin het Natuurreservaat Terelj, , Dat vooral bekend is vanwege de grillige rotsformaties die het unieke landschapsbeeld bepalen.weverblijven in een traditionele ger-tent (yoert). Daar verblijven wij van af 12 september en op mijn verjaardag 15 september wie er op mijn feestje wil komen ff bellen aub

Laughing
gaan wij weer terug naar Ulaan Bataar de hoofd stad van Mongolië.De volgende dag 16 september 8.05 vertrek naar Beijing waar wij 17 september 14.04uur aankomen

Tijdenshet verblijf in de steppe, is er de mogelijkheid om echte Mongolische sporten te beoefenen zoals paardrijden DAT LIJKT MIJ NOU GEWELDIG OP ZO'N MOOI PAARD OVER DE STEPPEN IN GALOP. Worstelen DAT LIJKT ME MEER VOOR ANDERREN ,en boogschieten MOETEN ZE MIJ ZEKER NIET LATEN DOEN IS BEST MOEILIJK ALS JE MAAR UIT EEN OOG KAN KIJKEN ALS JE OP JACHT MOET .wij bezoeken tevens enkele boeddhistische kloosters zoals Erdenezuu (oudste Lamaïstisch klooster) en Tuvkhun bij Kharakhorum alsook het Manzushir klooster . is ook iets aparts het klooster leven daar .dit was mijn verhaal over Mongolië. Bron o-a Google .De volgende keer meer over Siberië

Reacties

Reacties

thera

die jan. zeker ken jij je talen maar met handen en voeten kom je een heel end janneman.
groetjes thera

lucia

jaja rijden wil hij wel in zijn dromen dus
en op je verjaardag kom ik niet dat kan je wel vergeten
ik zal zorgen voor een schapenvachtje als je terugkomt want dat zal nodig zijn na dat paardrijden grinnik
en de talen gaat al prima niet dus

d van riet

ik heb al geboekt Jan voor je verjaardag maar ik zit overhoop met de rekening hoe nu.

jan

Beste Dick

Een tip vraag wat meer zakgeld ,dan moet het lukke .

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!