DROOMREIS.reismee.nl

De Laatstedag in St Petersburg

Hallo allemaal hier ben ik weer nu kan ik nog makkelijk internetten maar morgen weet ik het nog niet, maar dat zien we dan wel weer .Van daag zou ik wat relax aan doen maar ja ik zal hier waarschijnlijk nooit meer komen .Dus toch maar weer op pad .De eerste kerk was voor heen een zembad geweest in de sovjet tijd in 1963 hebben ze er een kerk van gemaakt was wel apart hingen nog zwembandjes aan de muur (grapje ) .Begon net een dienst zo iets als bij ons ben maar verder gegaan. Toch maar weer naar die kerk waar ik van de week al was geweest .Was weer een dienst nu met een koor hoog boven in de kerk wat klonk dat mooi samen met die man in dat mooie pak die stond beneden ,ik denk iets van gregorisch gezang ? Waren wel een paar 100 mensen nu , allemaal staan handen keurig langs het lichaam en maar kruisjes slaan en buigen was weer heel indrukwekkend . En van daar op zoek naar de volgende kerk de naam is me ff ontschoten hoor je nog wel . via een grote omweg en allerly straatje waar ik savond;s liever niet door zou lopen ,maar ja ik wil toch wat van de anderre kant van de stad zien anders krijg je een verkeeerde indruk .Waren straten bij die op zijn zach's gezegt wat achterstalligonderhoud hadden

kwam nog een supermarkt tegen die zie je hier bijna niet, je vraagt je af waar die 6 miljoen mensen hun bood schappen halen zijn wel veel van die kleine winkeltjes moet je eerst een trapje af voorje daar binnen kan .Mensen met een rolstoel zijn hier niet best af moetje er een hebben met rubsbanden en die ook trap kan lopen ,de stoepen zijn op veel plaatsen vol met gaten en soms wel een afstap van 50 cm .nog ff in de supermarkt geweest zie je toch aardig wat merken die je bij ons ook ziet heb gesneden maasdammer gekocht .Je ziet er danone // kittekat //wiskas //edammer actimel en de prijzen liggen aanzienlijk hoger dan bij ons .Kittekat komt op over de Eu een blikje ./Ik zag geen honden voer is te begrijpoen ook je ziet hier geen hond/Heb er 2 gezien in die 4 dagen en 5 fietsers een fietse zaak beginnen hier zou ik niemand aan raden . ik stuur dit vast door deel 2 volgt zo snel mogelijk

vrgr jan in rusland

Reacties

Reacties

lucia

nou jan we hebben gister besloten dat we er een jaar bij doen voor je want dit krijg je nooit allemaal in 1 jaar vertelt aan ons maar ben blij dat het zo positief is allemaal hoop dat je het volhoud dan word het inderdaad de reis van je leven al is het dan alleen kusssssssssss

Maddie

Hoi Jan.

Als ik dat zo lees..die straten...zou niets voor mij zijn om daar te lopen..dan moet je echt wel goed ter been zijn!(maar dat ben jij gelukkig wel!)
Nou..in afwachting op het vervolgverhaal..groeten vanuit Oud Vossemeer, he?

peter marijnissen

hoi jantje nu weten wij nog niet wat jij daar
vanmorgen in dat verre rusland hebt gezien???? toch
geen supermarkt met kittekat of danonne
of was het meschien visioen????
groetjes peerke

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!