DROOMREIS.reismee.nl

Bezoek Hermitage

Hallo Allemaal

Heb foto; s er op kunnen zetten maar dat kost zo veel tijd en er wil er nog een bij .Jammer maar helaas .Van daag het Hermitage bezocht ,ik was er om 9.45 stonden al zo'n 50 mensen te wachte en het ging 10.30 uur pas open tegen die tijd was de rij aan gegroeid tot een paar 100 .Precies 10.30uur gingen de poorten open en werden we in groepjes naar binnen geloosd ik zat in de 2' groep was blij Dat ik er op tijd bij was toen ik om 15.00uur weg ging stonden er 2 rijen van wel een paar 100 je had 2 ingangen ,Het sluit om 17.30uur als je dan eindelijk er in mag kan je bijna zo weer naar buiten .Het was wel weer geweldig de eerste zalen leken wat op een snuffelmarkt potjes en pannetjes .Maar hoe verder ik liep werd het steeds mooier en intersanter te mooi en zo groot dat ik er bijna geen woorden voor heb .De rembrand zaal als ze er eentje aan mij geven kan ik heel de fam rijk maken ,er hangen er 23 houden ze er nog 22 over waar zeuren we over he 22 of 23 .En van van gogh hangen er ik dacht 5 . picaso heeft er een eigen gang vol hangen maar daar moet ik altijd bij vragen waar gaat het over ?? Bij Rembrand zie je gelijk waar het over gaat .Maar ja dan zal ik wel een kunst barbaar zijn .Het mooiste van alles vond ik het gedeelte over de tsaaren fam ,de troon waar van ze het land soms met eizerren hand regeerde ,ik ga maar niet over de politiek van toen beginnen ,heb het liever over het leven toen in de paleizen en wat ze achtergelaten hebben aan prachtige gebouwen .Als je zo door het Hermitage Dwaald en je ziet die stoelen //tafels en zulke prachtige zalen met veel goud belegde deuren en je bedenkt dan dat hier echt mensen in hebben gewoond,Was er voor hun geen woning nood ,ik weet niet uit hoeveell zalen kamers het bestaat ? zal je is moetten google denk . Om 15.00uur was ik het helemaal zat voelde mijn voetjes wel . Ik wilde nog naar een muzeum maar dat heb ik maar uitgesteld tot morgen het zag er zo groot uit ik dacht jan luister naar het thuis front en ga wat eten en dan op de kamer af . Ik zit lekker te eten gebakken aardappels // soort hamburger met ruschi .... salade .Er wonen hier zo' n 6 miljoen mensen en wie stap er binnen Jan een van ons gezelschap die in een ander hotel logeerd was wel leuk hebben gezellig zitten kletsen zo was ik om 1800.uur terug op de kamer gelijk maar ff tukkie gedaan was wel wat afgebrand maar voel me nu weer prima ,heb zelfs al 20 bladzijden gelezen in mijn boek is best spannend boek ,Het is nu inmiddels 10.00uur hier ,bij jullie dus 20.00uur .En nu moet ik afsluiten wil er nog een bij ga ik lekker verder lezen

kuske en knuffel voor luuske en mijn chatmaatje en de rest de hartelijke groeten uit Rusland .Slaap lekker straks

Reacties

Reacties

lucia

zo zo dat was dus weer een druk dagje zat net met teetje op msn en we hadden al zoiets hij zal wel te moe zijn voor een verhaal en in slaap gevallen zijn en gelijk komt er een verhaal mooi hoor te veel op 1 dag denk ik om dat allemaal te verwerken maar is niet erg jantje we geven je een jaar om er over te vertellen als je weer thuis bent dikke kus en tot het volgende verhaal

martien

het is wel naar de zin he jan , zo te lezen , ik wens je echt nog kijk plezier in de komende tijd , vooral als je alles van te voren weet , je hebt toch wel een hele studie van gemaakt toch . maar nog veel kijk genot.

groetjes martien

thera

hallo jan
wat een verhaal weer zeg
geweldig hoor
maar wel leuk dat je daar iemand hebt ontmoet waar je ff mee kon kletsen he
want constand ruschis praten wordt je ook moe van hihihiihhi
en ik ben wel blij dat ik de hermitage niet hoef schoon te maken zeg als ik jou zo eens hoor .lol
nou jantje vele groetjes uit t zonnige nederland
knuf thera

Josien

Dat jij moeie voetjes heb gekregen, vind ik zo vreemd niet. In het Hermitage krijg je genoeg lichaamsbeweging. Wat een bouwwerk zeg! Slaap lekker. Een fijne en interessante dag morgen.
Groetjes,
Josien

peter marijnissen

hoi jantje ik lees dat je vandaag op de snuffel markt was vermoeiend he maar dat was een jaar -4 geleden ook al zo dus je hebt er nog niet
veel onder geleden heb nog veel verkocht
of heb je alleen maar gekocht
was er nog gouden handel???
ik las van wel al die rembrands en van gogs moeten wel wat opleveren ja . maar dag 21 zit erweer op dan
morge weer een nieuwe dag waar ga je dan naar toe??? o ja ik zal nog wel eens op het reis verslag kijken
dan vind ik het meschien wel ik zit nu naar de tv te kijken naar hansie hinter seer daar spelen ze nu ook russieche muziek maar dat kun je nog wel een keer zien want dat ben ik nu aan het opnemen jantje morgen weer een mooie dag toe gewenst en nog de groetjes van cicilia en jan oja kun je daar in dat verre rusland het nederlandse nieuws ook een beetje volgen??
ik kap er nu mee anders heb ik morgen geen stof
meer om te klappen ja
doei

Maddie

Hoi Jan.

Je hebt weer aardig wat beleefd vandaag! Fijn dat je vandaag wel naar binnen kon..en wat is het daar druk..dat er zulke lange rijen wachtende mensen staan..daar zou ik niet graag tussen staan...Maar jij bent er geweest! Dat kan niemand je meer afnemen!!
Nou Jan, alvast welterusten, en voor morgen weer een belevenisvolle dag..ik lees het morgenavond wel...Groetjes en liefs van Maddie.

Pieter Stols

Ongelooflijk dat je dat allemaal in het echt ziet Jan. Je ziet er wel eens foto's van of iets op film. Maar als je dan alles in het echt ziet is dat toch oneindig veel mooier. En dit is nog maar het begin, je bent er nog maar pas. Wat zal je nog veel moois gaan zien.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!