DROOMREIS.reismee.nl

wat een prachtige dag in ST Petersburg

Hallo allemaal .

Wat een leuke reactie allemaal bedankt

Eerst lekker ontbeten in een hotel wat verder op in de straat was prima verzorgt .

Tongue out
En toen de kleine rugzak om en op pad was 9 uur .eerst een souveniers markt bezocht (,de bloed kerk was nog niet open) stonden wel 50 kraampjes vol met matroeska's beren mutsen enz enz .Sprak een mevrouwtje mij aan engels man ? nee nee holland o o o zegt ze holanders kijken kijken en niet kopen ,ik zeg je heb helemaal gelijk ik koop ook niks bij je zij lache was wel ff leuk ze verstond een beetje hollands ,ik zeg ik kom morgen terug jaja morgen sneeuwe regene en hard waaie zij ze dat riskeer zeg ik maar toch koop ik niks bij je . eerst maar is wat rondkijken heb al wel is wat gekocht kan je een jaar lang mee doen.in middels ging de kerk open hoe ze nou aan die naam komen weet ik nog niet maar wat een prachtige kerk zo mooi zo ontzettend mooi is echt een en al pracht en praal heb er veel foto; s gemaakt .Vandaar een rondvaart door de grachten was wel mooi . Op naar de volgende kerk was niet te vergelijke met wat ik net had gezien ,maar maakte op een anderren manier heel veel indruk was zo'n ortodo... moeilijk woord ) dienst bezig wat konden die mooi zingen met zo'n mooie donkerren stem werd ik wel stil van en de mensen zag je helemaal in gedachte weg zinken en somigge huilde erbij kippevel nog kaarsjes aan gestoken voor luuske en roland en marel robin malik en nog voor iemand die ik het had beloofd
Wink
je mocht er geen foto's maken maar ja ik kan geen ruschi's.

Laughing
aan de buiten kant zou je ni zeggen dat hij zo groot zou zijn van binnen echt weer in drukwekkend groot. Langs het hermitage gelopen stonden rije lang te wachte die ga ik morgen bezoeken zorg dat ik er vroeg ben mischien vald het dan wel mee en anders wachte we maar gewoon . Is een plein voor zo groot en helemaal auto vrij liepen nog stelletjes die gingen trouwen namen daar foto's heb ze ook maar op de foto gezet en gezegt je kan nog terug? maar ze lachte vriendelijk verstonden me niet denk ? kwam een jongen man op mij af of ik kaviaar wilde kopen ? nou nee maar ja zijn aanhouders ik ni verstaan ikke buitenlander maar hielp ook al niet je komt from holland ? yes oo amsterdam ajax nou je snap dan hoef ik het zeker niet ,maar hij bracht me aan het twijffellen hij zij rottterdam fijenoord hooydonk// makaay ,toch maar niet gekocht .Daar na richting pertus/paulus kerk waar de tsaren in marmerren soort kisten rije lang staan op gesteld het word bij na een tonig maar was weer heel apart en indrukwekkend als je er zo veel over heb gelezen over het tsaren rijk en het einde van dat tijd perk met de moord op de laatse tsaar en zijn fam ,Die pas enkelle jaren geleden nog is bij gezet . Toen weer op het hotel af ongeveer een uur lopen wat mij op viel je ziet hier niemand op de fiets heb er 3 zien fietse het viel me weer op wat een auto's en de nieuwste modellen en als ze ff de kans krijgen vol gas en als het niet naar de zin gaat vol op de toeter

Zo dat was het weer voor van daag morgen hoop ik over het hermitage te kunnen berichten

kuske voor luuske knuffel voor mijn chatmaatje en verders iedereen de hartelijke groetjes die meereist

.

n

Reacties

Reacties

lucia

zo dat was een hele dag en al een mooie zoals ik lees ik geniet straks wel van de foto s als je terug bent ben blij weer wat gehoord te hebben en weet zeker nog iemand want we hoorde dat er weer nieuwe brandhaarden waren ?
kusss en tot het volgende verhaal

Maddie Paape

Hio Jan.
Het was weer erg leuk om je belevenissen te lezen!!
Goh...dat de voetbellers zelfs daar bekend zijn..Als het maar bekend is...niet berucht..dan zit het wel goed, he?
Nou Jan, ik kijk uit naar je vervolgverhaal!! Geniet maar lekker van je avontuur!!
Groetjes van maddie.

thera

hallo jantje
zo nog maar een dag daar en wat je nu al gezien hebt en meegemaak geweldig hoor
en er komen nog zoveel dagen aan
jij raakt niet uitverteld als je thuis bent
nou jantje geniet met vole tuigen hoor
vele groetjes thera

Anja Hage

Dat jij op zo'n eerste dag al zoveel indrukken hebt meegemaakt in deze cultuur is wel bijzonder Jan.
Ik ben blij dat ik je reis kan volgen via de mail. Ik wil het thuisfront even een hart onder de riem steken. Uiteraard missen zij jou, maar zullen zeker mee leven met jouw reis.Vele groetjes en geniet van alles wat je nog mee gaat maken op jouw zo speciale reis.

Josien Mathlener

Wat grappig dat het zelfs in Rusland bekend is, dat wij Hollanders wel kijken en niet kopen. We zijn op dat gebied, denk ik, een roemruchtig volkje... Wat moet jij een waanzinnig fantastische dag hebben gehad en veel indrukken hebben opgedaan. Ben benieuwd wat je morgen weer voor ons in petto hebt. Hopelijk gaan de vuurhaarden geen roet voor je in het eten gooien. Groetjes,
Josien

d van Riet

kan jij die zuinige indruk dan niet veranderen Jan
je hoeft in ieder geval niet zuinig te zijn met foto,s dus er maar veel op

p eter marijnissen

zo jantje dag een zit er dan nu op
ben je nog niet moe van het lopen
ik las dat je al wat uurtjes hebt gelopen
sterkte ermee hoe is hetweer er
en heb je nog niks over de bos branden gehoord???
oja goed he dat ze ajax daar ook kennen!!
had jij niet gedacht he halve rotterdammer ik zit nu naar het nederlands elftal tegen sanmarino te kijkien
het is nu inmiddels 3 nul
ik zou nog even zeggen de kabinets formatie is geploft
morgen alvast weer een prachtige dag toegewenst bij de hermitage groetjes peerke

Kaaistraat

Klinkt allemaal geweldig, moet zeker indrukwekkend zijn om dat allemaal te zien waar al zoveel over gelezen is. Het blijft toch ook een hele aparte geschiedenis daar in de voormalige Sovjet-Unie. zoals in vele landen waar ook ter wereld waar zoveel gebeurd is wat in de geschiedenisboeken vermeld staat. We wachten dan ook met plezier op de foto's.

Het blijkt toch ook wel dat ze "een beetje dom zijn" daar... over 020 beginnen tegen een Feijenoorder, dom,dom,dom.

groeten van ons.

Sjaak

Hallo Jan hier je broer zo te horen heb je het goed naar je zin daar ,kijk goed om je heen in dat S.P. land
gr. fam. van Tilborg Andel

kaaistraat

zou eerst een enige verdieping zoeken voordat je dat land een SP land noemt :)
groeten uut Smerdiek

marieke

hey jan

wat een verhalen zeg ik ben blij dat je het naar je zin hebt en dat je al best wel veel gezien hebt en dat terwijl je er pas net bent kan je nagaan wat je allemaal nog te wachten staat:P ik wens je nog heel veel plezier op deze mooie indrukwekkende reis (en veel souvenirs voor mij meebrengen heh hahahaha) grapje:P
kuske van marietjeee

Margreet en Dirk

Hoi Jan,

De hermitage gaan we ook bezoeken, wil ik dolgraag een keer zien, wist je dat we hier in Amsterdam een dependance hebben van de hermitage? Ik heb ook 2 stel matroesjkas en een echte russische bontjas en muts, liefs van Margreet en Dirk

Margreet en Dirk

Hoi Jan,

Je weet toch dat mijn nieuwe Dirk in oezbekistan heeft gewoond?
Liefs van Margreet

poetin

De Opstandingskerk van Onze Heiland wordt ook wel de Kerk van de Verlosser op het Bloed genoemd, omdat deze is gebouwd op de plaats waar tsaar Alexander II werd vermoord. Deze kerk in oud Russische stijl is van binnen van onder tot boven prachtig versierd met mozaieken. Een echte must-see in St. Petersburg! .Waar de naam van komt bloedkerk

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!