DROOMREIS.reismee.nl

Transsiberié expres of Trans Mongolié expres?

Het weer in Mongolië

Vrij zonnig

Max: 29 °C
Min: 14 °C
Neerslagkans: 10%

Het is nog steeds mooi weer ik hoop dat niet alles op is als ik daar kom . Maar ja als het maar droog is en als het niet zo is dan maar de regen jas aan ,het weer kan je toch niks aan veranderen ik neem het altijd maar zo het komt . Als ik vertel dat ik met de trein naar China ga, is het eerste wat ze zeggen met de trans Siberië expres ? Daar is veel misverstand over .Nee ik ga met de trans Mongolië expres

Er is maar één echte Trans Siberië Express en dat is de trein van Moskou, dwars door Siberië, naar Vladivostok. De trein in kwestie is trein nr. 2, ook wel de 'Rossiya' genoemd. Officieel is het de langste treinreis door één en hetzelfde land ter wereld. Het laatste kilometerpaaltje van de Transsib staat op het station in Vladivostok: 9288 kilometer. De reis over de Transsiberische spoorlijn van Europa's grootste stad naar de havenstad aan de Japanse Zee duurt precies 7 dagen en 7 nachten en voert door 7 tijdzone's. Het is bijna ondenkbaar dat men een een hele week non-stop kan reizen om vervolgens uit de trein te stappen in een stad met precies dezelfde mensen met dezelfde taal en dezelfde cultuur en dezelfde gebouwen te begeven als aan het begin van de reis in Moskou. Zelfs het

het accentverschil tussen Moskovieten en de inwoners van Vladivostok is verwaarloosbaar.
Deze treinreis illustreert dan ook vooral de grootsheid van Rusland. De Transsiberie Express doorkruist alle vier hoofdregio's van Rusland, te weten: Europees-Rusland, de Oeral, Siberie en het Verre Oosten.

..Als wij naar Groningen moeten van uit Zeeland denk je wat een eind is dat .Maar goed 4 uur later sta je in hartje Groningen aan het andere kant van ons mooie landje

De Trans Mongolië Express is de trein van Moskou naar Beijing, 7622 km die via Ulaan Baatar (de hoofdstad van Mongolië) rijdt. Het is juist het traject door Mongolië (al dan niet met stop in Ulaan Baatar) (Daar stap ik uit en verblijf 4 dagen in dat Terelj natuurpark) die de Trans Mongolië Express tot een erg populaire reis maakt. De Trans Mongolië Express, oftewel trein #6, rijdt tweemaal per week van Moskou naar Ulaan Baatar. Voor het traject wordt ook gebruik gemaakt van trein #4, welke exact dezelfde dienstregeling heeft, maar na een korte stop in Ulaan Baatar direct doorrijdt naar Beijing. Het afgelegen Mongolie is bijna alleen per trein bereikbaar. Een stop in Ulaan Baatar (ook wel Ulan Bator geschreven) is een absolute aanrader. Maak kennis met de schitterende natuur en eeuwenoude cultuur van Mongolie!
Dit uitgestrekte land ligt ingeklemd tussen Rusland en China. Is 45 x groter als Nederland Mongolie is het dunstbevolkte land ter wereld; de pure leegte van het land is ronduit indruk wekkend.Dat heeft ook voordelen ik denk dat ik weinig flits palen tegen kom daar. Mongolie kent grofweg 2 delen, het groene noorden met fantastische landschappen en het droge zuiden waar de Gobi Woestijn zich bevindt. De Trans Mongolische spoorlijn (een enkel spoor!) loopt dwars door de Gobiwoestijn en alleen daarom al een speciale beleving. Eenmaal aangekomen bij de Chinese grens wordt de gehele trein in een grote loods gerangeerd, waar de onderstellen van de wagons één voor één vervangen worden. China heeft namelijk een andere spoorbreedte. Tegelijkertijd wordt het Mongoolse restauratierijtuig vervangen door een Chinese, zodat gedurende het laatste stuk naar Beijing met stokjes gegeten kan worden .Ik neem mooi mijn eigen bestek mee dat schiet echt niet op met die stokjes .Ik heb bewust gekozen voor de trans Mongolië expres, op deze trein reis maak je kennis met 3 culturen Rusland / Mongolië /China . nog 10 dagen dan is het zo ver .

Vrgr jan

bron Wikipedia/ tiaratours.nl / en van mij zelf

lucia

jaja Jan het komt dichtbij nu
ik heb de vlag al klaargezet eindelijk even rust geintje hoor maar dat had je al wel door
hoop echt dat je droom van zoveel jaar uit zal komen

thera

ja lucia
t komt nu steeds dichterbij
de reis van zijn dromen komt nu uit
en we hopen allemaal dat die het reuze naar de zin heeft
maar dat zal jan wel lukken
nog 9 dagen en dan de lucht in
en laat die vlag maar mooi boven staan lucia hahahahaha
groetjes thera

lucia

sorry Thera maar de vlag staat al in de keuken grinnik

thera

hahahahahah die luus
ff door lopen dan staat die zo in de schuur
groetjes thera