DROOMREIS.reismee.nl

Over zicht van mijn reis St Petersburg///Moskou//Beijing

Het verblijf in de trein 5 nachten 4 volle dagen is een heel aparte ervaring .Die ik al uit gebreid in een van mijn vorige verhalen heb beschreven . Van uit Ulan bataar de hoofd stad van Mongolië met de bus naar het natuur park is ook een pracht rit alleen hoop je dat aan het einde van de rit je nieren nog op de zelfde plaats zitten .Onderweg nog een paar keer gestopt kon je met een roofvogel op de foto ,en bij een andere stop plaats kon je kameel rijden ,en vraag me niet waar om ik dat niet heb gedaan ? soms denk je ,achter af niet zo slim je ziet hier in Zeeland weinig kamelen om op te rijden ,je ziet wel is een ezel hier , maar ja daar mag je dan weer niet op rijden . Het camp zelf is een oase van rust met weidse uitzichten op prachtige rots formatie met hier en daar een koppel berg geiten waar je vol verwondering naar kijkt en een wonder dat ze niet naar beneden kukelen ,los lopende paarden en koeien ,en een paar grote honden die snacht's de wolven op afstand houden. En overdag lekker lui liggen en je aan kijken met die trouwe honden ogen zo van wat kom je hier doen ? Het eten is prima goed verzorgt en heel smakelijk. En het verblijf in zo'n Ger tent is ook een belevenis en zeker als het hout kacheltje aan is en de kaarsje branden en je op afstand de wolven hoort huilen denk je dit lees je alleen in een boek ,en nu maakte ik het in het echt mee .Het camp is van Tiaratours.nl . De reis naar China had ik al beschreven in vorige verhalen ,net als het verblijf in Beijing. Zo terug kijkend nu ik al weer een paar weken thuis ben wordt het alleen maar mooier al is het voor veel reisgenoten een reis van de vele reizen die ze maken , maar ja vroeger kwam je van de lagere school en kon je aan het werk .Het door leren was voor maar enkelen weggelegd in het dorp.Ik praat nu over half jaren 50 van de vorige eeuw . En dat ik nu toch nog zo'n reis kon maken ben ik apen trots op en zeker dat ik nog gezond genoeg ben voor zo'n reis . Het zijn wel 3 totaal verschillende landen Rusland // Mongolië // China .Ze hebben alle 3 voor en nadelen .Een van de grote nadelen in alle 3 de landen is , als je bent aan gewezen op een rolstoel .Heb een invalide wc gezien op deze reis .En als je alles zelf wil zien . Zou ik zeggen meld je aan bij http://www.tiaratours.nl/ of bezoek een van de voorlichting's middagen .Het is een stel jonge enthousiaste dames /heren die zelf die reizen ook hebben gemaakt dus weten ze waar ze het over hebben ,en je kan er met al je vragen terecht ..

P .S ik krijg geen provisie voor de reclame die ik hier maak

Laughing
. Wat mij zo het meest zal bij blijven, is het bezoek 3 dagen in mijn eentje in St. Petersburg /het Hermitage /de graven van de tsaren /de prachtig kerken /museums /In Moskou het rode plein // de prachtige metro stations//het Kremlin .In Mongolië het Ger camp met zijn prachtige natuur .Beijing //De muur //De verboden stad / De tempel van de hemel /De lama tempel met zijn 23 meter hoge Bhoeda beeld.En verder natuurlijk alle ontmoetingen met mensen van over al vandaan Van Dokkum tot China/ Zweden // België// Mongolië //Finland //Noorwegen //Amerika //Zwitserland enz. enz.

Dit was mijn laatste verhaal .Ik bedank iedereen die mij hier gevolgd heeft . En in het bijzonder mijn vrouw die het laatste duwtje gaf om deze reis te maken ,en het toch 21 dagen mooi gered heeft ook mede het contact die dagen met mijn chatmaatje Thera ,waar ze samen de dagen mee aftelde . En ook iedereen die leuke reacties hebben gegeven zo wel hier als op mijn mail adres , en alle andere die mijn reis belevenissen hebben gelezen sommige verhalen zijn wel over de 200 x bekeken . En als ik weer zo'n reis ga maken hou ik jullie wel weer op de hoogte .Zo nu duik ik ff een paar daagjes onder lijk me veiligna zo'n uitspraak

Laughing

Hartelijke groetjes jan .

Reacties

Reacties

lucia

zo zo janneman en waar denk jij de volgende reis heen te gaan
ik dacht het dus niet he grrrrrrrrrr
het is wel mooi geweest dacht ik zo

maar jan alle gekheid op een stokje ik ben blij dat ik inderdaad dat laatste duwtje eraan heb gegeven want het is inderdaad de droomreis van je leven geworden waar jij en ook wij nog lang van kunnen genieten met alle verhalen en foto s

Maddie.

Nou Jan, die reis was echt aan je besteed zo te lezen!
En door jouw leuke vertellingen konden wij een beetje ervan meegenieten.
Dus ik hou me warm aanbevolen voor een vervolg !

pieter stols

Nou Jan, als je weer zoon reis gaat maken, zou ik graag met jou meegaan. Want jij bent inmiddels een ervaren reiziger geworden.

pieter stols

Jan, als jij weer zo'n reis gaat maken wil ik graag met je me gaan. Want al die verhalen van jou hebben mij wel enthousiast gemaakt om zelf oook ooit zo'n reis te maken.

thera

nou jan dat was weer een mooi verhaal hoor
maar je leest de reactie van luus dus dat gaat mooi niet door he je volgende reis hihihi
maar al met al ben ok onzettend blij dat je zo n reis hebt mee kunnen maken geweldig hoor die verhalen
groetjes thera

peerke

hoi jantje hier nog even een laatste reactie uit de mai
ik heb het hele verhaal weer gelezen en het is een prachtige samenvatting geworden van deze reis
maar je denkt er zeker weer een slaatje uit slaan jij zo zuinige zeeuw maar je spaart nu maar mooi zelf
voor een volgende reis ik zou zeggen ga is een keertje naar rotterdam is niet ver en kost niet veel
en dan kan je meschien ook nog langs die stakkers
die tob club weet je wel lucia zal je meschient
wel weer dat laatste duwtje moeten geven maar ja je weet nooit waar het goed voor is????
dus jantje sucses ermee
en dat je nog veel mag reizen oja vrijdag heb je toch weer een wereld reis voor de boeg naar het mooie brabant of tewel de mai jantje ik ga er nu weer mee
kappen en ik zie je vrijdag groetjes peerke houdoooooooooooooooo

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!