DROOMREIS.reismee.nl

van mongolié naar Beijing

Hallo allemaal .

16-09-2010

.In de nacht hoorde ik de wolven weer huilen en de honden blafte er weer lustig op los zijn wel Duitse herders kon je zien ze hadden een helm op . De honden houden de wolven op afstand ,het zal je gebeuren dat je in de nacht naar de wc moet uit je Ger tent naar de wc en er loopt een wolf in de weg nou dan heb je mij nog nooit zo hard zien rennen met mijn rol wc papier achter mij aan terug de tent in .Om 4.30 uur liep mijn wekkertje af mijn mede reiziger waar ik 4 nachten de tent mee deelde ,was op zijn zachts gezegd niet echt spraak saam de conversatie bestond meestal uit ja ///nee op een avond was het goed koud wij het kacheltje aan gemaakt kaarsje aan ,ik zeg gezellig hé ? ja zeker wel <> kwam er in keer uit .Maar ja een ieder is zo hij is , en is ook de charme van zulke reizen je ontmoet mensen van allerlei landen en allerlei pluimage . Om 5.00 uur vertrok de bus weer richting Ulan Bataar over een weg waar je 2 rijbewijzen voor nodig heb een om te mogen rijden en een om de kuilen mis te rijden hij vloog van links naar rechts maar lukte toch niet om ze allemaal miste rijden

Om 6.45 werden we op de trein gezet 7.15 uur zetten de trein zich in beweging voor het laatste deel zo'n ruim 1600 km . We reden door de Cobi woestijn had wel een hele andere voorstelling van een woestijn dacht een grote zand bak te zien ,maar het bleef begroeid en zag ook veel bomen maar ook nog al wat kamelen en hier en daar zo'n Ger tent waar een familie in woont onbegrijpelijk voor ons hoe zo'n familie midden in zo'n woestijn zich kunnen hand haven een voor ons simpellen blindedarm ontsteking kan daar dodelijk zijn de gemiddelde levens verwachting is dan ook niet hoog .We zaten heerlijk met zijn 2 in een coupe bij het raam wat lezen mp3 speler aan ,tot we de grens van China naderde kwamen ze met 2 mongolen aan dus moeste we op schuiven en onze spullen op ons eigen stekkie zetten .Ze waren wel een stuk rustiger dan onze knuffel mongool in de trein van Moskou naar Ulan Bataar .Alleen smorgens rook het naar ingekuild gras .Aan de grens werd weer streng gecontroleerd .En gingen we een metertje omhoog met de trein en werd er een ander onder stel ondergezet met een andere spoorbreedte echt apart zo .Je moest wel op letten al die tijd dat de trein stil stond kon je geen gebruik maken van de wc het was inmiddels donker geworden en kalm aan tijd om gaan te slapen .Smorgens zat ik om 5.30 in de gang mp3 speler aan boekje er bij lekker relax het landschap veranderde van weidse vlaktes in een bergland schap wat steeds wisselend was hoog en laag mooie rivieren en zo kalm aan kwamen we in Beijing aan .We werden weer netjes op gewacht door een tiara gids die ons naar het super mooie hotel bracht Dong Fang http://www.bjdongfanghotel.com/ . zo dat was de reis van uit het natuur park in Mongolië naar Beijing . Nog een verhaal volgt over het verblijf in Beijing en de terug reis .

Vrgr jan

peerke

hoi jantje alweer een spannend verhaal las ik
die wolven met duitse helmen spannend zeg
wat was dat met dat wc pappier moes je poeppen of zo??nou ik hoorde van thera dat je zondag aankomt
dan moet je maar verder vertellen en komen we vast meer te weten van die prachtige reis en krijgen we meschien ook wel wat te zien nou jantje tot zondag
dan maar en rust nog maar wat uit groetjes peerke
houdoe hai

lucia

jaja jan en jij denkt dat wij dat nog geloven ook zeker dat ze een helm ophadden en dan nog een duitse ook nou wij zijn niet blond he hahaha maar goed we laten je maar in de waan he het was per slot van rekening jou droomreis en het zijn allemaal prachtige verhalen en foto s echt heel fijn dat het allemaal zo goed is gegaan en nu weer blij dat je thuis bent we gaan nu het ouwe leventje weer opnemen s morgens lekker bakkie en broodje en een babbel kussssss

pieter stols

Nou moet ik als natuurliefhebber toch eerst wat recht zeten. Wolven zijn voor mensen niet gevaarlijk, dat zijn sprookjes en daar komt het dan ook vandaan. Er komen op Aarde jaarlijks meer mensen om door vallende kokosnoten dan door woven. En wie is er bang voor kokosnoten?Het is zelfs zo dat we waarschijnlijk binnen een aaantal jaren ook in ons land wolven mogen verwelkomen, ze zijn al in Duitsland niet zo heel ver van onze grens van daan.Dan kan het zo maar gebeuren dat je tijdens een fietstocht op de Veluwe een roedel wolven tegenkomt.