DROOMREIS.reismee.nl

treinreis//natuurpark Terlj

Hallo alle maal

Was een mooi grap gister had mijn verhaal bijna af pats boem viel de stroom uit .Dat was pech verhaal weg duurde van 11.00uur tot savonds 21.30uur .Ik lag al op bed we hadden eerst de kachel aan gemaakt kaarsje aan was wel gezellie ook bij kaars licht gegeten .Maar ik had geen puf meer om er uit te gaan .Dus nu maar hopen dat de stroom er op blijft enik weer niet voor jan met de korte achter naam zit te tikken .Nu nog wat belevenisse van uit de trein Wel leuk om langs steden te komen en ook te stoppe waar je veel over heb gelezen zoals Irkoets ligt aan het beroemde baikal meer leven vissen in die nergens anders voor komen is ongeveer 2% van onze zoet water vooraad op de wereld ,duurt ook een paar uur om er langs te rijden aan de zuid kant .Dokters anders P schreef er een leuk liedje over tryoka hier tryoka daar , of was dat over het plaatjes Omsk?wie het goeie antwoord weet verdient een bonus punt .Stapte nog een paar tiara tours deelnemers uit ,Die we gister hier weer terug zagen .Het plaatsje Omsk telt 1.2 miljoen inwoners is geen kleindorpje te noemen >En Krasnoyark waar P-S-V op zijn oren kreeg met 1-0 en swinters de temp wel over 40 graden onder nul kan dalen .Onze buurtjes Leo//Sjors// Remy // en onze wandelende encylopydie ben ik even zijn naam van kwijt sorry ???als we wat wilde weten had hij antwoord paraat of zocht het op waar we waren op dat momen of hoe laat het was we paseerde nog al wat tijd zone's <> hoorde een harde klap deden het nacht gordijn om hoog bleek een steen tegen de ruit te zijn gegooid grote ster er in.Dus hier heb ook hang jongerre die zich vervelen .De grens controle had wel zijn tijd nodig ongeveer 6 uur bij elkaar maar ik moet zeggen somige zagen er niet verkeerd uit kort gerokt en geen legging Ro

Laughing
strak in het uniform .Ze gingen met een hond door de trein en klommen op het dak alle kastjes moesten open maar in de bagage werd niet gekeken Onze knuffel mongel werd wel zenuwachtig deur dicht ik weer deur open tot wel 3 keer toe en nou is het afgelopen verekte mongel je ziet toch wel dat wij die open willen toen kreeg hij het door .We kwamen om 6.30 aan in Ulan Bataar werden weer netjes op gewacht en reden eerst naar een bank om mongools geld te halen en of wisellen die bank is 24 uur open een jaar rond ..Gelezen meneertjes van de bank 24 uur open een jaar rond
Laughing
na eerst een ontbijt in de zon in ja wel hoor restaurant Amsterdam maar ja als je trek smaakt alles en over al
Laughing
toen gingen we richting het natuur park wat een wegen zeg blij dat je nieren nog zitten waar ze horen ,we stopte nog een paar keer kon je kameel rijden of wat souveniers kopen of met zo'n roofvogel op de foto .Maar het was ondanks het minderre weg dek een pracht tocht . Het camp ligt er prachtig zo tegen een berghelling aan .Ik had nog geluk was in een van de eerste tenten . ik had nog zin om met een tocht mee te gaan is 12 km ongeveer was een pracht tocht hoorde ik later maar ik durfde het niet aan was wat totolos dus heb die dagen heerlijk rustig door gebracht veel gelegen veel gelezen .Wil toch nog wat energie over houden voor Bijing . Gister avond was wel leuk ze dachte dat ik jarig was kreeg een taarjte met een kaarsje er op maar is van daag 15 sep dat ik jarig ben .Verders een praatje met de een of ander en zo komen de dagen prima om, het uit zicht is grandioos , foto's volgen later helaas Vanacht en gister nacht nog wolven horen huilen Van morgen wezen paard rijden een uur phoephoe nou nou maar reuze blij dat ik het heb gedaan prachtig tussen die bergen kwamen nog wat kudde's schapen en geiten met herders te paard tegen .gaat altijd iemand mee met je ik was alleen met hem .Toen we terug kwamen stond er een ontvangst comite van 6 lang zal ze leven te zingen is toch wel super leuk hoe je op genomen word in de groep als je alleen reist .Van de maneger kreeg ik namens Tiara tours een pet aan geboden dat is toch prachtig zo dat was het voorlopig weer morgen 4.30uur uit bed vertrek hier 5.00uur en uit Ulan Bataar 7.15 richting China vandaar hoop ik de volgende bloch te sturen .en Peerke heb nog geen slok alcohol op water en veel thee geeft weing last van een kater als ik somige zo zag
Laughing

Luuske en chatmaatje Theetje een kusss en knuffffff de heren een hand en de dames een kuske houdoeeeeee

ps het is mooi weer nu hier wel wat fris maar pracht zonnig om 16.15uur

Reacties

Reacties

martien

dag jan,
ook nog proficiat van mij , het is wel indrukwkkend ,wat je meemaakt , op deze reis.
maar je kunt je hart ophalen , met dat veel kijkgenot.

jan ,nog een feestelijke dag , en behouden treinreis .

Riet

Ik lees je verhalen met genot hoor jan
Knuff

Anja Hage

Hallo Jan,
Van harte gefeliciteeerd met je verjaardag.
Het lijkt me zeker heel appart zo ver van huis je verjaardag te vieren. Maar als je deze reis als je cadeau ziet, moet het toch wel je mooiste verjaardagcadeau van je leven zijn!!
Fijn dat je zo geniet. Nog een goede reis verder en heel veel plezier!!

marieke

hey jantje,

wat een mooie verhalen allemaal zeg ik geloof dat je je ogen wel uitkijkt daar en natuurlijk gefeliciteerd met je verjaardag ik hoop niet dat je je nu zo oud voelt dat je een rolator nodig hebt want dat is niet zo handig op vakantie hihihi en ik hoop dat het paardrijden goed ging hihi ik ben erg benieuwd naar alle foto`s en verhalen als je weer terug hier bent wat zal je afgepeigerd zijn als je terug komt maarja het is het allemaal waard he ik wens je verder nog heel veel plezier in mongolie en straks naar china zou ook erg indrukwekkend zijn denk ik nu ga ik weer stoppen heel veel groetjes van mij en dominic en veel plezier en niet teveel naar die kortgerokte vrouwen kijken heh anders wil je straks niet meer weg daar hahah
kuske van marieke

wiel-lies

ook vanuit het mooie zuiden een leuke verjaardag jantje ?

Josien Mathlener

Hey Jan,

Als eerste, van harte gefeliciteerd!!! Je verjaardag vieren tijdens zo'n spannende reis, grandioos. Iedere dag kijk ik uit naar je verhaal en ik lach er smakelijk om. Ik ga er vanuit dat je de tijd van je leven hebt met al die korte rokjes... en al die andere bezienswaardigheden. Snel weer van je laten horen!!

Groetjes,
Josien

lucia

zo zo dat was even een verhaal maar wel weer leuk en je billen nu even rust geven he na al dat gehobbel
maar ehhh pas je wel op voor die beren want je bent de honing vergeten dus word het niet samen broodje smeren haha maar mannetje geniet er verder nog goed van want dit is de reis van je leven denk ik weet het eigenlijk wel zeker knufffffffff en nog een extra kus voor je verjaardag

astrid

Hoi Jan,

Fijne verjaardag

Astrid

dick

je hebt die korte rokjes toch wel op de foto zeker heb nog nooit mongoolse rokjes gezien

thera

hallo jarige job
hartelijk gefeliciteerd chatmaatje kuskeeee
en wat een prachtig verhaal weer zeg
volgens mij heb je echt wel maanden nodig om bij te komen
maar t is ook een reis van je leven dus heb je dat er wel voor over he
en nu nog een goede reis naar china
en we wachten tot t mooie volgende verhaal
liefs theetje kusssssssssssss

Maddie

Hallo Jan.

Van harte gefeliciteerd met je verjaardag!
Wat leuk, dat de hele groep voor je gezongen heeft...

Ik geniet elke keer weer van je verhalen, hoor..Later moet je er toch maar eens mee naar Kees, wie weet, kun je er nog een boek over schrijven! Dat zal een leuk boek worden !!!

Maar zodoende beleef je nog eens wat!
Geniet er maar lekker van, hoor !

Nog een fijne verjaardag

Groetjes en veel liefs van Maddie.

Willy

Jan,
Van harte gefeliciteerd met je verjaardag. We zullen er morgen een borrel op nemen, dan ben ik nl zelf jarig. Bijzonder dat ze er zo aan gedacht hebben en een taartje voor je hebben gemaakt. Leuk hoor. Wat zie je veel bijzondere dingen!!........dit is genoeg voor de rest van je leven volgens mij.
Nog heel veel genieten en op naar China.

Groetjes, Willy

pieter stols

Van harte gefeliciteerd met je verjaardag Jan. Dat is eens een keer heel iets anders, jarig zijn in verweggistan wie kan jou dat navertellen. Ik hoop dat je nog veel mooie dingen gaat zien en beleven, wij blijven je volgen. En genieten van je spannende verhalen over de roklengtes van de vrouwen daar Ik moet zeggen je let goed op en hebt je ogenj niet in je zak. Maar het geeft niet hoor Jan , ik zou mijn ogen ook niet dicht doen als er iets moois voorbijkwam. Die mannen he ze zijn toch allemaal hetzelfde.

peerke

hoi jantje hiep hiep hoera voor jantje alweer een jaar erbij en een prettige verjaardag jantje
ach jantje een avondje zonder stroom is niet zo erg jo
feynoord zit al jaren zonder stoom en das veel erger
dan een avondje zonder stroom
maar ja jij bent zelf toch al aardig op stoom morgen op weg naar weer een nieuwe droom op naar

beijing china want daar zul je best weer wat stoom nodig hebben voor die klim naar de chineesemuur
dus rust nog maar even goed uit op weg naar weer een
nieuw avontuur wereld reiziger.
neem het er nog maar even van want het aftellen gaat beginnen nog eenpaar daagjes treinen en dan nog een aantal dagen beijjing en hup je staat zo voor dat je het weet weer op schiphol
dus neem het er nu nog maar even van .op naar de hemelse vrede. ik ga direct even in bad en naar die geweldige club kijken ons aller ajax tege real
fc twente heeft het gistern best wel goed gedaan 2-2
tegen inter oja even een vraagje krijg je daar ookinternationaal nieuws mee???of kan je het een beetje op internet volgen??? wat hier inholland gebeurt???
en
jantje ik ga nu weer kappen nog een pretigge verjaardags dag en mooie komende dagen toe gewenst. houdoe he groetjes peerke

Robin&derest

GEFELICITEERD :D

Ja hoe jong je nou bent geworden weer ik niet hoor :P
-xXx-

ed

Nou groote kleine man van harte gefeliciteerd
En als ik dit laatste verhaal ook weer lees prachtig,
Dan zie ik je gewoon hier zitten en het verhaal vertellen over die korte rokjes met van die gliters in je ogen prachtig.
Geniet er nog even van want inderdaat je bent alweer aan het aftellen
Nou groetjes edje

fam. van Tilborg Andel

Hallo Jan
jan gefeliciteerd en luus thuis ook
ik krijg het bijna niet bij gelezen wat je daar allemaal
ziet en meemaakt nog veel plezier en geniet er van
groet sjaak en de rest

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!